پیام به مریم
درک بخشش با دیدن چگونگی ارتباط خدا با ما آغاز می شود. هر روز ، خداوند به ما فضل و بخشش می بخشد که شایسته ما نیست. بخشش کار نادرست را به حداقل نمی رساند. و عواقب آنرا جادو نمی کند. نافرمانی میریام منجر به جذام شد و عواقب مشخصی نیز در غرور و خودخواهی ما وجود دارد. اما بخشش ما را آزاد می کند.
در کلمه
"شماره 12 را بخوانید
میریام و هارون به دلیل همسر کوشیت خود شروع به گفتگو با موسی کردند ... "آیا خداوند فقط از طریق موسی صحبت کرده است؟" آنها پرسیدند. "آیا او نیز از طریق ما صحبت نکرده است؟" شماره 12: 1-2
میریام و هارون یک صندلی ردیف مقدم داشتند تا وقتی که او با فرعون روبرو شد و اسرائیلیان اسیر را آزاد کرد ، از طریق برادرشان موسی معجزه می کنند. از طرف خدا موسی انتخاب شده بود تا مردم را ، شاید دو میلیون نیرو ، از مصر به سمت سرزمین موعود بیرون ببرد.
اما رقابت خواهر و برادر در هر فرهنگي وجود دارد و اين دو نفر نتوانستند محبوبيت برادرشان را تحمل كنند. آنها سهمی از شهرت وی را می خواستند ، بنابراین آنها علناً موسی را از بین بردند. آنها تصور می کردند که پایین آمدن او ، خود را به وضعیت او ارتقا می بخشند.
آیا تا به حال لحظه میریام را گذرانده اید؟ شما چیزی را گفته اید که نیازی به گفتن نیست - که نباید گفته می شد؟ صدمه زدن به افراد دیگر با اظهارات کوتاه ما کار آسانی است. شانه های سرد ما قلبهای فراخوان ما
مردم تنها کسانی نبودند که آنها را شکایت کردند. خدا آنها را نیز شنید. خداوند سه خواهر و برادر را با هم صدا كرد و از ستون ابر با آنها صحبت كرد. خشم او سوزانده شد و او قضاوت کرد. رهبر شورش ، میریام ، با جذام سفید برفی شد. در دنیای میریام ، یک جذامی یک طعنه بود.
اگر این پایان داستان بود ، ما وسوسه می شویم که خدا را بی رحمانه و خشن تلق کنیم ، حتی اگر در واقعیت ، خدا با مجازات گناه از عدالت عمل می کرد. اما ، خوشبختانه ، اینگونه نیست. کتاب مقدس خود را بگیرید و به خروجی 34: 6-7 بروید. جای خالی ها را پر کنید تا ببینید چگونه خدا خودش را توصیف می کند:
خداوند ، خداوند ، خدای مهربان ، خشمگین ، آهسته از عشق ، عشق ورزیدن به هزاران نفر ، شرارت ، عصیان و گناه آهسته است.
خدای ما خدای عدالت است ... و رحمت. او استغفار می کند. درک بخشش واقعی بدون بازگشت به جایی که همه در آن شروع می شود غیرممکن است: بخشش خدا. میریام علیه موسی قیام کرده بود ... و علیه خدا. در خارج از اردوگاه ، آنچه را که سزاوار آن بود ، گرفت. شرم عمومی جدایی از قوم خدا. ننگ اما بخشش به معنای دادن افراد به آنچه شایسته است نیست. این در مورد رستگاری است. این در مورد گسترش فضل است ... آنچه مردم شایسته آن نیستند.
میریام به مدت هفت روز در خارج از اردوگاه تبعید شد تا به خاطر گناه خود کفاره کند ، اما عیسی مأمورانه تصمیم به رنج کشیدن ... بیرون از اردوگاه گرفت. نه اینکه به خاطر گناهانش کفاره کنیم ، بلکه برای گناهانم کفاره کنی. گناهان شما
کتاب مقدس می گوید: "عیسی نیز در خارج از دروازه شهر رنج کشید تا مردم را از طریق خون خود مقدس کند. شما و من قبلاً بخاطر فداکاری مسیح بخشیده شده ایم. از آنجا که بخشیده شده ایم ، می توانیم به نوبه خود ببخشیم. .
آن رابه واقعیت تبدیل کن
ما می خواهیم تصور کنیم که بخشش عواقب گناهان ما را از بین می برد ، اما این طور نیست. غالباً ، ما نتایج دردناکی از غرور و خودخواهی خود را به عنوان یادآوری برای ما (و برای کسانی که ما را مشاهده می کنند) تجربه می کنیم که گناه کاری جدی است. معجزه خدا این است که او بخشش ، بازیابی و تجربیات ما را برای آموزش دروس ارزشمند به ما می بخشد.
واقعی بودن در مورد بخشش مستلزم این است که در مورد گناهان خود صادق باشیم. صادقانه بودن در مورد ظلمت موجود در قلب ما کار ساده ای نیست ، اما ضروری است. هنگامی که ما پاک کردن خدا از گناهان خود را تجربه می کنیم ، بسیار مایل تر و قادر خواهیم بود کسانی را که به ما آسیب رساندند ببخشیم.
برای بسیاری از زنان ، بخشش مسئله مهم زندگی آنهاست. آنها به دلیل سوء استفاده ، خیانت یا طلاق به شدت زخمی شده اند و به نظر نمی رسد که از درد همه مصرف کننده آنها فراتر رود. این هر میل و هر رابطه ای را رنگ می کند. و در اینجا یک نکته کلیدی وجود دارد: گذشته اگر شما هنوز هم بر حال شما تأثیر نمی گذارد گذشته شما نیست. یادگیری اصول بخشش - و کسب شجاعت در انتخاب بخشش - ما را به روشهایی که هرگز تصور نمی کردیم آزاد می کند.
روند کشف درد و نارضایتی ما می تواند فریبنده باشد. همه ما به یک دوست وفادار نیاز داریم تا آن مسیرها را با ما طی کند. با عبور از موانع تلخی ، نارضایتی و محافظت از خود ، سفر به آزادی ، شادی ، خرد و عشق می انجامد. همانطور که یکی از شاعران گفت: "آنجا که ویرانی وجود دارد ، فرصتی برای یافتن گنج وجود دارد." بخشی از آن گنج بخشش است. و آزادی
وقتی مردم نسبت به گناهان خود کاملاً صادق نیستند (عمومی و خصوصی ، وحشتناک و قابل قبول فرهنگی) ، چگونه ممکن است در مورد بخشش خدا فکر کنند؟
اعداد 12: 1-15 را بخوانید. آیا این بخشش و ترمیم خدا را کم می کند که بخوانیم که میریام به خاطر گناه حسادت و عصیان عواقب خود را متحمل شده است؟ چرا و چرا نه؟
بعضی از درسهایی که ما می آموزیم- گنجینه هایی که می یابیم- با صداقت در مورد گناهان خود ، تجربه عواقب آن و یافتن آزادی و تسکین به لطف خدا؟
لحظه ای بخوانید تا هرکدام از این آیات را بخوانید و در مورد نحوه اعمال آنها در زندگی شما فکر کنید. هر جا که بتوانید این کار را انجام دهید ، نام خود را در آیات درج کنید. این گذرها را از روی قلب خود دعا کنید.
• "من ، حتی من او هستم که به خاطر خودم ، مرتکب تخلفات شما می شود و دیگر گناهان شما را به یاد نمی آورد." اشعیا 43:25
• "فرزندان عزیزم ، من این را برای شما می نویسم تا گناه نکنید. اما اگر کسی گناه کند ، ما کسی داریم که در دفاع از ما با پدر صحبت می کند - عیسی مسیح ، صالح." 1 یوحنا 2: 1
دل به دل
من یک بار شنیدم که جو استوئل از مودی می گوید ، "کسانی که بخشیده شده اند بسیار دوست دارند." به نظرم درست است عیسی مسیحیان خود را در لوقا 7. همان مطالب را بیان كرد. اما همیشه این حكم من را اذیت می كرد كه من یكی از آن شهادت "نجات از مواد مخدر ، الكل و شورش دیوانه" را ندارم كه بسیاری از خانمها درباره آن هوس می كنند و می گویند: "آیا خدا عالی نیست؟"
سپس طلوع من شد ... بعضی از ما از این سبک زندگی نجات یافتیم. دیگران ما از این سبک زندگی نجات پیدا کردند. اما همه ما یک چیز مشترک داریم: پولس در افسسیان 2 می گوید که همه ما فرزندان ظلمت و از نظر روحانی مرده ایم و نیاز به رستگاری از طریق خون عیسی داریم ، استغفار از خطاهای ما مطابق ثروت فیض او - که او اسراف کرد. در مورد همه ما
این فضل است ... و این بخشش است.
خدایا ، دعای امروز ساده است. ممنون از بخشش من سزاوار آن نیستم ، اما نمی خواهم بدون آن زندگی کنم ...
منبع : sanykala