سوال: با چه وسیله ای می توان احساسات و برداشت هایم را آزمایش کرد؟ مراحل لازم برای اثبات اراده خداوند چیست؟

 
پاسخ: بهترین پاسخی که برای آن سؤالات خوانده ام در سال 1892 توسط مارتین ولز نپس نوشته شده است. او در کتابچه کوچک و بی موقع خود با عنوان "برداشت" ، آن انگیزه ها و رهبری هایی را که از بالا (از طرف خدا) آمده است در مقابل مواردی که از پایین سرچشمه می گیرند (از شیطان) توصیف کرد. درست همانطور که روح القدس ممکن است با برداشت خود به ما بگوید که اراده او درباره ما چیست ، همچنین دشمنان معنوی ما نیز می توانند با برداشت به ما بگویند که اراده آنها چیست. و متأسفانه ، غالباً شباهت چشمگیری بین دو نوع پیام وجود دارد. طبق گفته های ناپ ، یکی از اهداف شیطان این است که مسیحی مجبور شود کاملاً به تأثیرات خود تکیه کند و آنها را به عنوان صدای مطلق خداوند به صورت غیر منتقدی پذیرفت. وقتی این اتفاق می افتد ، "شیطان به آنچه می خواهد رسیده است."
 
هنگام جستجو به خواست خدا ، Knapp توصیه می کند که هر تصور را با دقت ارزیابی کنید تا ببینید این چهار ویژگی متمایز را منعکس می کند:
 
کتاب مقدس. آیا برداشت با کتاب مقدس هماهنگ است؟ راهنمایی از جانب پروردگار همیشه مطابق با كتاب مقدس است ، و این به ما مرجع و مقایسه ی معصومین می دهد. اگر این تست توسط زوج جوانی که در حال بررسی مجرمیت جنسی بودند ، که قبلاً ذکر شد ، به کار گرفته شده بود ، آنها می دانستند که "تصویب" ای که آنها بدست آورده اند از جانب خداوند نیست. علاوه بر این ، جنبشهای مذهبی بیشماری که آشکارا به کتاب مقدس می افزایند یا با مفاهیم اولیه آن مغایرت دارند ، اگر كتاب مقدس به عنوان كلام نهایی و كامل خدا پذیرفته می شد ، متولد نمی شدند.
 
مهمترین جنبه این آزمایش اول این است که از کل کتاب مقدس به جای انتخاب "متون اثبات" یا "متون شانس" استفاده شود. خواننده می تواند تقریباً از هر نظرگاه پشتیبانی کند اگر آیات فردی یا عبارات جزئی را از متن خارج کند. به ما دستور داده شده است كه كتاب مقدس را مطالعه كنیم ، با آنها اسباب بازی نكنیم یا آنها را برای اهداف خود دستكاری نكنیم.
 
درست. آزمایش دوم Knapp اگر برداشت ها موضوع حق را شامل می شود. ناپ می گوید: "برداشت هایی که از جانب خداست همیشه درست است." "آنها ممکن است مغایر با احساسات ما ، تعصبات و تمایلات طبیعی ما باشند ، اما همیشه درست است. آنها در تمام آزمایشات ایستاده اند." (1)
 
من با خانواده ای آشنا شده ام که توسط یک تصور تخریب شده که نتوانسته امتحان را بگذارد نابود شده است: درست است؟ اگرچه چهار فرزند كوچك در خانه وجود داشت ، مادر احساس كرد كه "او" خوانده شده است تا آنها را ترك كند و وارد كارهاي تمام وقت بشارت شود. وی با توجه به مدت كوتاهی كودكانی را كه به او خیلی بد احتیاج داشتند را رها كرد و آنها را در مراقبت از پدر خود كه شش و هفت روز در هفته كار می كرد ، رها كرد.
 
نتیجه آن ویران کننده بود. جوانترین خانواده در شب ، بیدار شده و برای مادرش گریه می کند. فرزندان بزرگتر باید مسئولیت های بزرگسالی را که آنها برای انجام این امور آماده نبودند ، به عهده بگیرند. کسی در خانه نبود که بتواند آموزش و عشق ببخشد و رشد خانواده تنهایی را راهنمایی کند. من به سادگی نمی توانم باور كنم كه تصور مادر از خدا بود زیرا نه كتاب نویسی بود و نه "صحیح" كردن فرزندان. من گمان می کنم که او انگیزه های دیگری برای فرار از خانه خود داشته است و شیطان توضیحی به ظاهر شریف برای او فراهم کرده است تا بتواند مسیرهایش را پوشش دهد.
 
همانطور که نپ گفت ، "میلیونها برداشت اگر مجبور شوند به سؤال ساده پاسخ دهند ،" درست است؟ " سرخ و تردید خواهد کرد و به هم می ریزد و سرانجام در سردرگمی ، بازنشسته می شود.
 
موقتی نپ در توضیح اهمیت شرایط مشکوک ، به نقل از هانا ویتال اسمیت ، نوشت: در راز مسیحیان زندگی شاد: "اگر یک پیشرو از روح القدس است ، همیشه راه برای آن باز خواهد شد." خداوند با گفتن این مسئله به ما اطمینان می دهد: «وقتی گوسفندان خود را بیرون می آورد ، پیش آنها می رود و گوسفندان به دنبال او می روند ، زیرا آنها صدای او را می شناسند» (یوحنا 10: 4). در اینجا توجه کنید که عبارت "قبل از آن می رود. "و" دنبال کنید " او پیش از این راه را باز می کند ، و ما به روشی که گشوده می شویم پیروی می کنیم. هرگز یک نشانه رهبری الهی نیست وقتی یک مسیحی اصرار دارد راه خود را باز کند و سوار بر همه چیزهای مخالف باشد اگر پروردگار پیش برود ما همه درها را قبل از ما باز خواهد کرد ، و ما به خودمان احتیاج نداریم که آنها را از بین ببریم. "
 
معقول. پولس رسول از زندگی مسیحیان به عنوان "خدمات معقول" نام برد. بر این اساس ، انتظار می رود اراده خداوند با داوری روشنفکرانه هماهنگ باشد. از ما خواسته نخواهد شد كه کارهای پوچ و مسخره و عاری از قضاوت و عقل سلیم انجام دهیم. نپ گفت: "خداوند به ما برای استدلالی اختیارات استدلالی به ما داده است ، و او به آنها احترام می گذارد ، از آنها درخواست می کند ، و تمام رهبری وی با آنها همسو است."
 
شاید ، شایع ترین تخلف از این اصل در فشاری دیده شود که برخی احساس می کنند هر مکالمه ی احتمالی را به یک رویارویی بهشت ​​یا جهنم وادار می کند. چنین افرادی بر این باورند که باید در هر آسانسور شاهد باشند ، به هر گروه چهار نفره یا بیشتر موعظه کنند و هر برخورد روتین را به یک سرویس محراب تبدیل کنند. البته هر مسیحی وقتی فرصت فراهم شود باید "آماده جواب دادن" باشد ، اما انجیل را باید به شکلی طبیعی و با حوصله به اشتراک گذاشت.
 
بی توجهی مکرر به آزمایش عقل با رفتار تکانشی مشاهده می شود. این نظر ناپپ بود ، و من از صمیم قلب قبول دارم كه خدا با ما به عنوان موجودات عقلانی رفتار می كند و او به ندرت از ما می خواهد كه به پیشنهادات یا برداشت های ناگهانی عمل كنیم. G.D. واتسون با بیان این جمله ، "شیطان می خواهد شما عجله و عجله داشته باشید ، بروید و به هیچ وجه منتظر بمانید ؛ در حالی که عیسی همیشه آرام است و همیشه آرام است و همیشه وقت خود را می گیرد." به همین ترتیب ، دیوید مسیحی داود به ما دستور داد كه "منتظر پروردگار باشید".
 
منبع :  sanykala